Y BOOM...Pillars of Eternity 2: Deadfire apareció
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(27-02-2017 19:06)Linotype escribió:Pues no te creas, tengo más dudas que nunca.

Al principio lo tenía clarísimo: Torment Tides of Numenera. Sale ya mismo. El Planescape es el RPG que más me ha gustado. Lo que he jugado del early access me ha gustado, lo que he visto en videos también.

Pero al coincidir mi "vuelta" con la campaña del Pillars 2, me pillé el pack de las expansiones (de oferta). El PoE me gustó mucho también. Tengo unas ganas inmensas de rejugarlo TODO de nuevo, con las expansiones. No lo juego desde que salió el juego, se ve que hay rebalanceos y novedades importantes. El PoE ahora mismo es un juego pulido, el Torment vete a saber cuantos bugs tendrá los primeros días.

Mañana mismo lo decidiré.

El juego de Obsidian desde luego es la mejor opción para jugarlo ahora si quieres librarte de problemas. Es lo que quiero hacer yo con Wasteland 2 DC. Estos días probaré Torment y si veo que va muy petado de bugs o con problemas de balanceo/rendimiento seguramente me pondré con el otro juego de inXile.

PoE lo terminé en diciembre con las expansiones y tras más de 200 horas sólo tuve un par de problemas (los personajes dejaban de obedecer órdenes en combate sin tener estados alterados, eso sí, la segunda vez no pudo ser más oportuno el dichoso bug: me sucedió durante el combate final cuando iba ganando xD).
(Ultima edición: 27-02-2017 19:25 por Sayckeone.)
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¿Qué sabemos del descuento a los backers para comprar Tyranny en Steam?
[Imagen: WZSsaPY.jpg]
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(04-03-2017 12:51)Jagang escribió:¿Qué sabemos del descuento a los backers para comprar Tyranny en Steam?

Tardará entre una o dos semanas, cuando consigan tener los elementos de Fig pasados al sitio web de Obsidian. Todas las recompensas que deberían poder accederse desde ya (como las cosas relacionadas con el primer Pillars o lo de Tyranny) estarán disponibles entonces.
[Imagen: e25ee221-9c1b-425a-aecd-f2bf61713f08_zps81f030c7.jpg]
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Gracias Miguelito por contestar a este impaciente que sabe que no podrá Tyranny hasta que no acabe Torment.
[Imagen: WZSsaPY.jpg]
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Nueva actualización con el estado del proyecto. Todavía se puede aportar dinero en Fig (el plazo terminará dentro de 35 días). También se puede pagar con Paypal.

El portal para cambiar las aportaciones y las instrucciones para usar los cupones de Tyranny deberían estar disponibles dentro de 2-3 días.

Cita:Backer Portal, Tyranny Coupon and Updating Pledges

Expect another update in the next 2-3 days with instructions for changing your pledge and redeeming your Tyranny coupons. We are very close to having everything transferred over from Fig to the Backer Portal, and are conducting final tests to make sure everything is working correctly. Thank you for your patience!


Cita:State of the Project - Pre-Alpha

We recently began a new production milestone. With new milestones comes new areas, narrative, creatures, and much more! Without giving away critical story points or areas of our game, here is a high level overview of what some of our departments are working on:

Area Design

We began several new areas that are critical to the storyline of Pillars II, and they are coming along nicely so far. Quests, blockouts, and dialogues for areas are being developed and reviewed before being passed to the environment artists to make the area. As an example, here is a section of an area that was approved for environment art to start work on:

[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....f5b1ba8054]

Environment Art

Our environment artists are hard at work completing first and second art passes of areas in Pillars II. A lot of these are areas that are critical to the storyline, so they put a lot of hard work into getting these sections to look perfect. From that blockout you saw above, the artist does a first pass, transforming the area into a playable level with no lighting or VFX. After receiving feedback from our lead artists, the environment artist does a final pass, lighting, and passes it to VFX. Here are first and final passes of that blockout from above:

First Pass

[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....7bc7db00f3]

Second Pass with Lighting & VFX
[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....c66f18456d]

We will be posting an area update in the near future. In that update, we'll go into detail about how the area designers and environment artists work together to make the levels of Pillars II.

Systems Design

The systems designers are working on finishing the design and implementing the abilities of a few creatures in Pillars II. These designs include a creature's weaknesses and strengths, what abilities they possess, and how the creature should behave. In addition to creatures, design is continuing to make improvements to the subclass and multiclassing systems.

Animation

Our animators are hard at work creating new and unique animations for creatures. Some of our animals now have attack animations and fidgets, including wolves and boars. In addition to animal animations, weapon animations are well underway. We'll post an update in the near future with more about the animation process; there are so many cool animations we want to share that we think it deserves its own post.

Character Art

The character artists have been working on base armor sets for both male and female characters, which are looking great. As an example, here are three variants of the Brigandine armor, modeled by our handsome friend Edér:

Normal Brigandine Armor

[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....232556d6ec]

Fine Brigandine Armor

[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....9f968b20db]

Exceptional Brigandine Armor

[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....d379d5107e]

Narrative

The narrative designers are working on faction questlines for this milestone, and are ensuring that we provide a level of detail in quests that gives more insight into the culture and personality of each faction. Our writers are also working on dialogues for quests and further developing the history of factions.

Programming

Programming is focused on a variety of functionality for this milestone. Firstly, they are identifying key areas that can cause longer load times and fixing these so they no longer interfere. Load times have already been decreased by a great deal, and optimization will continue as we progress with development. Second, the programmers are continuing to add support for status effects and abilities. Lastly, a few systems have been refactored to allow improved functionality for animal companions and primary attacks.

VFX

VFX is continuing to work on effects passes for areas and making our levels even more beautiful than before. Glowing lights, particles, and objects swaying in the wind make a huge difference for an area. We can't wait to show you the comparison between Pillars II and the first Pillars. In addition to areas, ability VFX are looking pretty great. We'll share some of these with you in a later update.

Audio

Audio is working on adding sounds to maps. A typical audio pass for an area includes placing ambiances and emitters for the general atmosphere of the area, painting footstep maps, and ensuring that audio is implemented for doors, containers, and traps. Whether a map is supposed to feel ominous, peaceful, or anything in-between, these audio passes really bring life to an area and convey emotions that an otherwise silent area could not do.

https://www.fig.co/campaigns/deadfire?up...98#updates
(Ultima edición: 23-03-2017 09:28 por Sayckeone.)
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Ya está disponible el portal con las recompensas:

http://eternity.obsidian.net/backer

Los cupones de Tyranny los tenéis ahí, y se tienen que canjear en la tienda de Paradox (los cupones expiran el 31 de mayo). Ahí os darán la clave de Steam:

https://www.paradoxplaza.com/games?franchise=160

Toda la información aquí:

https://www.fig.co/campaigns/deadfire?up...03#updates

[Imagen: https%3A%2F%2Fd3pylr1apgoxnh.cloudfront....3449655f9b]

Yo es posible que lo comience cuando termine Tides of Numenera. Creo que no es un juego muy largo, me viene perfecto.
Cita
Muchas gracias !!!!

Hay un video de Nyaku explicando el principio del juego y lo veo un tanto roto2



Una vez hayas decidido esto, se supone que comienza el juego en base a tus decisiones. Me parece muy curioso
[Imagen: WZSsaPY.jpg]
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(26-03-2017 10:33)Sayckeone escribió:Yo es posible que lo comience cuando termine Tides of Numenera. Creo que no es un juego muy largo, me viene perfecto.
Depende de cómo juegues. Se le suele poner entre 25 y 30 horas, pero yo haciendo todas las misiones que encontraba y parándome a leer todo lo que se ofrecía lo acabé en 45.

A mi me gustó mucho, sobre todo el primer acto. En el segundo me sentí como un perrito faldero de la facción que escogí pero aún así lo disfruté. El combate es uno de los aspectos que más he visto criticar pero como no soy nada amigo del combate en tiempo real me abstengo de decir si es bueno o malo, todo lo que puedo decir es que me pareció mejor que el de Pillars of Eternity principalmente por tener menos bichos en pantalla. Lo peor sin duda es el final, acaba de golpe dejándote con cara de tonto.
[Imagen: 32742_s.gif]
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Yo no quiero Tyranny para Steam  sino para GoG  Angry. Estoy por regalar el codigo porque entre que tengo un par de meses para gastarlo (me gustaria haberlo gastado en ofertas  XD ) y que es para Steam...
(Ultima edición: 26-03-2017 11:35 por Razork.)
----- Somewhere in the heavens... they are waiting -----
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Listo, Comprado Tyranny banana
(Ultima edición: 26-03-2017 11:42 por Jagang.)
[Imagen: WZSsaPY.jpg]
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ojala el codigo fuera para steam y no para la tienda de Paradox... en fin.
En el corazon llevo la miel, los platanos, y los muñecos de Lego que montan en serpientes.
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¿Y eso? Es cuestión de que prefieres dar el dinero a Steam, ¿no?
[Imagen: WZSsaPY.jpg]


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