[Ronda de análisis] Half-Life: Alyx
#1
Cita
IGN España - 9.5

Más allá de que a la comunidad de fans de Half-Life pueda gustar o no la decisión de que Alyx sea un juego exclusivo de Realidad Virtual (y no hay planes de que se vaya a convertir a FPS tradicional, lo cual es una pena), es innegable el esfuerzo y la atención al detalle que ha puesto Valve en el desarrollo de este juego que redefine el nuevo listón en cuanto a Realidad Virtual. Solamente una historia algo justa en cuanto a lo que puede aportar al lore de la saga, teniendo en cuenta que ya sabemos cómo va a continuar en Half-Life 2, priva de llevarse una puntuación perfecta.

Real o Virtual - 11

Valve regresa al mundo del desarrollo para definir la plataforma virtual con una calidad tan abrumadora en cualquier apartado del videojuego moderno -VR y no VR- que plantea serias dudas sobre el desarrollo de otros títulos cercanos. Por esa razón, sería injusto denominar como simple VR a un título que a día de hoy no tiene parangón en ningún catálogo de ningún visor. 

A título personal, me preocupaba que un juego de una calidad tan exquisita hiciera desmerecer al resto. Por desgracia, aquellos que busquen la excelencia de Half Life ALYX en otros títulos, se sentirán algo decepcionados. Es lo que tiene ir más allá que el resto en cuanto a mecánicas, conocimiento del medio, millones de dólares invertidos, una saga esperada desde hacía trece años y sobre todo, tiempo para programar, testar y volver a programar en aras de la perfección virtual. Eso, rovianos, sabemos que muy pocas compañías del mundo se lo podrían -o querrían- permitir.

ALYX es un escaparate de lo que se puede lograr en VR actualmente a nivel de presencia, el auténtico valor de la Realidad Virtual con mayúsculas, y desde aquí espero que el eco de sus horas de gameplay alcancen los despachos de otros grandes estudios y más allá, resuene por cada una de las casas de los jugadores aún reticentes a probar esta tecnología que te transporta más allá de un monitor y te sitúa directamente en la propia imaginación de sus creadores.

Dejo aquí mis anhelos por que los inminentes Medal of Honor y Lone Echo 2 puedan clasificarse en esta nueva UVR (ultra VR) que necesitamos y merecemos. Larga vida a ALYX, a Gordon Freeman y gracias a Valve por todo el bien que este Half Life le va a hacer a la VR. Solo queda pedir que no pasen otros trece años antes de poder meternos de nuevo en la piel de este universo tan extraño como de consecuencias tan imprevistas.
 OpenCritic - 92 average - 95% recommended - 23 reviews
MetaCritic - 93
Critic ReviewsACG - Jeremy Penter - 
Cita:Video Review - Quote not available

Ars Technica - Sam Machkovech - Unscored
Cita:The masses may not rush out to buy a VR set to play Half-Life: Alyx. But anyone who loves video games should look at this game as a next logical step in the possibilities of dramatic, interactive storytelling. Bravo, Valve. Bravo.

Destructoid - Chris CarterBrett Makedonski - 9 / 10
Cita:Half-Life: Alyx is an accomplishment no matter which way you spin it.

DualShockers - Ryan Meitzler - 10 / 10
Cita:Through the lens of VR, Half-Life: Alyx is an amazing experience that blends action and storytelling with a profound level of immersion.

Eurogamer - Christian Donlan - Recommended
Cita:City 17 provides the setting for a VR adventure filled with brilliant detailing.

Game Informer - Leo Vader - 9 / 10
Cita:The dense campaign never lets up with surprising reveals, new enemies, and witty dialogue to carry you through the exciting journey

GameMAG - Russian - 9 / 10
Cita:If you were worried about the quality, you can calmly exhale - Valve has not forgotten how to make great games. Half-Life: Alyx is not just the best and most beautiful project for virtual reality to date, but also an excellent and very worthy addition to the Half-Life series. It is simply a "must have" in the collection of a fan of the genre and franchise. If you were looking for a reason to buy an expensive VR helmet for PC, then you have finally found it. And everyone else should at least play it at a friend's house. And, Valve, you are now obligated to release Half-Life 3!

GameSpot - Michael Higham - 9 / 10
Cita:Half-Life: Alyx is a tremendous VR experience that captures and elevates what makes the series special.

GamesBeat - Mike Minotti - 80 / 100
Cita:But judged on its merits as a VR game, it excels. If you're looking for something to wow you with what the technology can do, this will get that job done.

GamesRadar+ - Rachel Weber - 4.5 / 5 stars
Cita:Not just a Half-Life game, but an invitation to live in its world.

IGN - Dan Stapleton - 10 / 10
Cita:Half-Life: Alyx has set a new bar for VR in interactivity, detail, and level design, showing what can happen when a world-class developer goes all-in on the new frontier of technology.

IGN Italy - Italian - 9 / 10
Cita:Half-Life: Alyx is an incredible demonstration of what can be done with virtual reality. Nobody, so far, has put the amount of resources and research that Valve did. This might not be the killer application VR needs, but it's an excellent game, worthy of the main series of Half-Life.

IGN Spain - Spanish - 9.5 / 10
Cita:Half-Life: Alyx is the new bar for Virtual Reality. Valve has made a game so realistic, immersive and detailed that we can consider it a main iteration of Half-Life. Only its story, something fair in what it contributes to the saga make it not have a perfect score.

Kotaku - Nathan Grayson - Unscored
Cita:Half-Life: Alyx reaches some astoundingly high heights while also managing to be both too ambitious and too conservative for its own good.

PC Gamer - Christopher Livingston - 92 / 100
Cita:With old friends, new enemies, and an exciting story, revisiting City 17 in VR is a thrill in Half-Life: Alyx.

PCGamesN - Dustin Bailey - 9 / 10
Cita:Confidently serves as both a vindication for the magic VR can bring to gaming, and a satisfying new entry in the beloved Half-Life series.Dustin Bailey

Polygon - Ben Kuchera - Unscored
Cita:Valve has succeeded at just about every goal it must have had for this project. The only thing left is whether hardcore fans will be willing to buy, and use, a virtual reality headset in order to learn what happens next in the world of Half-Life.
The good news is that those who do will experience what is likely the best VR game released to date.

Rock, Paper, Shotgun - Graham Smith - Unscored
Cita:I hope I don’t have to wait for brain-computer interfaces to exist before the series returns again, because despite a handful of complaints, I still think Valve make the best first-person shooters around.

Shacknews - Asif Khan - 9 / 10
Cita:Valve has showcased a clear way for developers to create a high quality AAA experience built for VR that still hits all the marks of a traditional PC game.

TrustedReviews - Jade King - 4.5 / 5 stars
Cita:Valve has surpassed impossible expectations with Half-Life: Alyx, bringing a series long thought buried back into the limelight with extraordinary impact. While some might find it unfortunate that such an experience is housed inside virtual reality, I feel it's an innovative step forward for the series. If you have the means to play it, Half-Life: Alyx is absolutely essential.

USgamer - Mathew Olson - 4.5 / 5 stars
Cita:Half-Life: Alyx is billed as a VR return to the series, and that's exactly what it delivers. It does what Half-Life has historically done well, and without the clouding of nostalgia or unhelpful notions of what constitutes "revolutionary" design, it ranks alongside Half-Life 2.

VG247 - Kirk McKeand - 5 / 5 stars
Cita:It turns out Valve just needed new tech. It just needed VR. And it’s what I needed, too.

Worth Playing - Tony "OUberLord" Mitera - 9.8 / 10
Cita:This title couldn't have been done any other way; Alyx is a masterful addition to anyone's VR game library.
#2
Cita
Ayer jugué hora y media y me está encantando. Con el Vive y los mandos funciona perfectamente, se ve muy bien (con una 1070 va también muy bien) y la verdad, me alegro de no haberme lanzado a la piscina a por los mandos del Index. Se juega perfectamente con las maracas.

La interactividad y las físicas son otro nivel de lo visto hasta ahora y luego está lleno de detalles como por ejemplo, como suenan las cosas si las agitas, o sea un spray de grafitis, o una botella que suena algo de líquido, las cajas parece que tienen algo, etc.

La mecánica de atraer cosas con un golpe de muñeca y cogerlas al aire es muy satisfactoria.

Y bueno, puzzles solo vi un par muy sencillito pero muy originales. También molan mucho las estaciones de salud, que tienen el mismo sonido de siempre, pero han metido a un bicho que acabas estrujando xD

No se, de momento mejor que lo que esperaba que ya era mucho.
#3
Cita
En valve desde el primer juego siempre han sabido ir muy por delante de la mayoría de desarrolladoras en cuanto a fisicas.


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