Director de Splinter Cell: Blacklist - Los AAA no son el futuro
#1
Cita
Para el director de Splinter Cell: Blacklist, Patrick Redding, el auge de los juegos independientes demuestra que la industria del videojuego afronta "un cambio de prioridades importante", como lo atestigua el éxito de Minecraft.

"El mercado va a sufrir un cambio de prioridades muy importante. Pasaremos de darle una importancia capital a los gráficos, los valores de producción y la creación de contenidos, a centrarnos en la profundidad de las mecánicas de juego."

Los factores que contribuirán a este cambio incluyen el incremento en los costes de desarrollo, el auge de la distribución digital y la propia demanda de los jugadores. Así pues, continúa Redding, los futuros juegos "triple A" destacarán más por sus mecánicas jugables y enfoque de juegos de mundo abierto, con trabajos "más de autor" que espectáculos pirotécnicos.

"Este cambio será todo un desafío para desarrolladores como yo, que estamos trabajando en franquicias ya establecidas desde hace mucho tiempo; y todo un reto para los desarrolladores más pequeños", concluye.

http://www.3djuegos.com/noticia/129298/0...-triple-a/

La traducción no es la mejor posible, así que os dejo el artículo original:


Patrick Redding proposes "lower-case aaa" game as where the industry should be heading

While the AAA approach has served the Splinter Cell series well in the past, the developer heading up its next installment has reservations about AAA in the future. Speaking at the Gamercamp festival in Toronto today, Splinter Cell: Blacklist director Patrick Redding said the industry is moving away from the high budget blockbuster model.

"The market as a whole is going to undergo a critical shift in priorities, a shift away from the absolute primacy of graphics and production values and content creation toward systemic depth," Redding said, adding, "This trend is going to trigger a reality check for developers like me who work on established franchises with a large succession of sequels, and it's also going to be a call-to-arms for smaller game creators, including a number of people who are sitting in this room, I hope."

Redding said the shift would be driven primarily by procedurally literate players, digital distribution channels, and the rising cost of production. As for where those factors would point the industry, Redding suggested a new class of game he called "lower-case aaa." Among the key qualities he believes aaa games should emphasize are a reliance in systemic design, open-ended games that allow for a range of possibilities and strategies instead of one "right" approach. He gave chess and poker as examples of such design.

However, one of the big problems with systemic design is that it's just difficult, Redding said. While a publisher can throw more resources at a game and reliably produce better production values, the same safe return on investment isn't there with design. Throwing more designers at a problem won't necessarily produce better systemic depth, and it might even hurt the final product.

Additionally, aaa game creators will need to give up authorial control, as Redding said the meaning of the game will only emerge once the players begin experiencing it, exploring the mechanics and using them to tell their own stories or achieve their own goals. Finally, Redding said he expects asynchronous multiplayer to be a key component of the aaa experience.

Redding pointed to Minecraft as the best recent example of what he considers a aaa game. As for Blacklist, Redding didn't describe it as aaa, although it does reflect some of the qualities in its systemic AI and the particular way it handles lighting to see if a player is effectively safe from detection. However, he said that Blacklist does show that it's possible to have a game with AAA production values put in the service of better, more complex game mechanics.

http://www.gamesindustry.biz/articles/20...t-director
#2
Cita
normal, los valores de producción son tan absurdamente disparatados que lo único que están consiguiendo es que el sector indie crezca a la sombra como champiñones y les coma terreno

si no son capaces de hacer un juego bueno con 6 millones de euros (lo que costó el Risen), es porque la industria tiene un gravísimo problema
#3
Cita
Los AAA son como las buenorras que al día siguientes te despiertas, la ves sin maquillar y dices "Me siento engañado".

Luego en cambios ves a una chica más "aparentemente normal" pero que encierra algo especial.


Todo esto para decir que apenas he disfrutado con los últimos supuestos AAA y en mi opinión en los últimos años quedan muy lejos en calidad de otros juegos más "Recortaditos"
#4
Cita
(05-11-2012 14:13)Rivera18 link escribió:Los AAA son como las buenorras que al día siguientes te despiertas, la ves sin maquillar y dices "Me siento engañado".

Luego en cambios ves a una chica más "aparentemente normal" pero que encierra algo especial.

Mejor simil de la historia, a sus pies  :o


Salto de foro:


Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)