EVE: Valkyrie + Occulus Rift + 3D + Spaceshipz = NEXT GEN COMINGZ!
#1
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EVE: Valkyrie Will Probably Sell A Million Oculus Rifts


http://www.rockpapershotgun.com/2013/08/...lus-rifts/
(Ultima edición: 21-08-2013 06:04 por Übermensch.)
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#2
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Probé una demo con el Oculus en la que estás en una cabina de una nave espacial y la sensación era cojonuda a pesar de ser bastante regulera técnicamente. No dudo que este género tendrá un resurgir cuando el Oculus llegue al mercado.
#3
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(21-08-2013 05:41)Cikio link escribió:Probé una demo con el Oculus en la que estás en una cabina de una nave espacial y la sensación era cojonuda a pesar de ser bastante regulera técnicamente. No dudo que este género tendrá un resurgir cuando el Oculus llegue al mercado.

Más bien┬á ya lo está┬á teniendo, independientemente de la llegada del Occulus, así a bote están anunciados Star Citizen, Elite, X-Rebirth, este EVE: Valkyrie,┬á Skyjacker y varios más que seguro me dejo.

Toda una alegría para mí dicho sea de paso, que si ya flipé con el Rogue Leader no me imagino lo que voy a gozar con estos que tienen pinta de ser mucho más profundos y longevos.
#4
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Star Citizen tiene soporte oficial confirmado para Oculus Rift también.
#5
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(21-08-2013 05:56)Cikio link escribió:Star Citizen tiene soporte oficial confirmado para Oculus Rift también.

Pero no es clara la influencia que Occulus Rift ha tenido sobre su financiación, yo el éxito de campañas como la de Elite Dangerous y Star Citizen se lo achacaría mucho más a las ganas del público PCero de disfrutar de nuevo de dicho estilo de juegos, y en el caso particular de SC, por la maestría de RSI a la hora de sacarle millones y más millones al público a lo bestia en base a contenidos digitales roto2

Lo que sí está claro┬á es que la mayoría de simuladores espaciales que salgan┬á en los próximos lo implementarán, pero no creo yo que vaya a tener una importancia┬á tan significativa en el┬á resurgir del género, o por lo menos no en esta primera hornada.
#6
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Bueno, si, tampoco me refería a que Star Citizen fuese creado por ello, más bien a que una vez la gente pruebe cosas como esa con el Oculus generará más demanda.

Por poner un ejemplo, a mi no me interesaba, ya que aunque jugué hace muchos años juegos como X-Wing y otros, últimamente ya no me atraían, y desde que probé el Oculus ahora por poner uno, el Star Citizen me interesa mucho más.
#7
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Van a conseguir que vuelva al EVE. ¡Maldito seas CCP!
Hago juegos para odiarlos luego.
#8
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CCP Hires DICE Veteran Owen O'Brien

Cita:September 11, 2013
By Hendrick Tallardar

CCP Games secured a new Executive Producer for the recently announced EVE: Valkyrie. In a press release, the company announced the hiring of the DICE veteran Owen O'Brien, who led the production for Mirror's Edge, to head development for the Oculus Rift game. He takes over from Jon Lander (CCP Unifex), who was appointed the game's Executive Producer once development started.

This is the second hire CCP has made in recent months where the employee came from Electronic Arts or one of its subsidiaries. Sean Decker, Senior Vice President of Production, was another notable hire from the megacorporation back in July. O'Brien and Decker worked together before during Decker's tenure at EA.

REYKJAVIK, ICELAND ÔÇô September 11, 2013 ÔÇô CCP Games, the worldÔÇÖs leading independent developer of massively multiplayer games, today named Owen OÔÇÖBrien as executive producer of EVE: Valkyrie, a new virtual-reality spaceship dogfighting game in development at the companyÔÇÖs Newcastle, UK studio. As executive producer OÔÇÖBrien will oversee all aspects of EVE: ValkyrieÔÇÖs production.

OÔÇÖBrien joins CCP following a long career at the award-winning game development studio DICE in Stockholm, Sweden, owned by publisher Electronic Arts. At DICE, OÔÇÖBrien led production of the critically acclaimed game MirrorÔÇÖs Edge, which was heralded for its creativity and groundbreaking take on the first-person action genre.

ÔÇ£I worked with Owen for many years at DICE,ÔÇØ said Sean Decker, senior vice president of production at CCP. ÔÇ£His experience bringing MirrorÔÇÖs Edge to market will be invaluable as we work to make virtual reality an actual reality for gamers worldwide.ÔÇØ

EVE: Valkyrie is a multiplayer spaceship dogfighting shooter set in the EVE universe. The game uses virtual reality to give players the sense of being a real pilot in an EVE Online spaceship and will be released in 2014. The game is the evolution of ÔÇ£EVE-VR,ÔÇØ the amazing virtual-reality tech demo that debuted at EVE Fanfest 2013 and went on to win numerous awards at E3 and gamescom 2013 ÔÇö including ÔÇ£Game of E3 2013ÔÇØ from PC Gamer and ÔÇ£Most InnovativeÔÇØ from IGN.

OÔÇÖBrien will report to Decker and will be based at the companyÔÇÖs Newcastle studio.

ÔÇ£The opportunity to work with a focused, talented and passionate team at the forefront of game-changing technology is a dream scenario for me,ÔÇØ said OÔÇÖBrien. ÔÇ£But itÔÇÖs not just about the technology.┬á This was a project born out of a genuine passion for gaming, and that shows in what the team has already achieved.ÔÇØ

http://themittani.com/news/ccp-hires-dic...wen-obrien
[Imagen: ibguFo9WkujcdQ.png]
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