09-09-2012 16:53
Cita:NotEnoughShaders[/url]"]Final ThoughtsLarguísimo artículo de NotEnoguhShaders sobre los 10 años de declive de Sony, traduzco las conclusiones.
Is Hiroko Tabuci correct in his Wall Street Journal article about SonyÔÇÖs engineers having too much power and control over SonyÔÇÖs product lines? He is correct, but SonyÔÇÖs executives should always take more accountability/responsibility for the companyÔÇÖs actions more than anyone else.┬á When Howard Stringer was in office, all he did was blame earthquakes and the fall of the yen/dollar/euro, instead of admitting that Sony released products that werenÔÇÖt major hits.┬á The fact remains that SonyÔÇÖs executives make a lot of excuses, they poorly communicate with their engineers, and this causes disorganization and confusion within the company.┬á ┬á A great example would be when SonyÔÇÖs PlayStation network was hacked by Lulzsec.┬á Sony was more concerned about hiring lawyers and getting their insurance company to pay for the damage, than getting their engineers to fix the problem in a swift and efficient manner.
Because there is a lack of communication between the branches of Sony,┬á SonyÔÇÖs product line has no real identity right now.┬á Every division and branch is made up of people who are doing their own thing, and not caring about what the rest of Sony is doing.┬á ThatÔÇÖs why the only thing that comes to a consumerÔÇÖs mind about Sony products right now is, ÔÇ£Oh yeah.┬á ThatÔÇÖs the company that makes stuff I canÔÇÖt afford unless I get multiple jobs.┬á They put out $600 game consoles at launch, and $40,000 4K resolution televisionsÔÇ£. Sony is stuck.┬á Everyone expects amazing quality and technological leaps from Sony products, but most people donÔÇÖt have the money to buy them due to economical reasons.┬á If Sony changed their strategy and started manufacturing cheap products, it would go against everything that the Sony brand stands for.
Sony is an example of a company that has become so large that theyÔÇÖve lost focus of their main priorities.┬á This is also a company that thinks they can afford tons of failures as long as they have a few successes along the way.┬á But at what cost?┬á At what cost can you keep launching products that donÔÇÖt make a profit until the third or fourth year that it is released?┬á ┬á At what cost can you keep launching failed proprietary formats like the UMD, or failed peripherals like PlayStation Move?
Sony releases brilliant products time from time.┬á I am especially a big fan of their PlayStation brand.┬á But Sony is not the Sony of the 90ÔÇ▓s.┬á Sony is not todayÔÇÖs Apple.┬á Sony is not todayÔÇÖs Samsung.┬á Sony is not todayÔÇÖs Microsoft.
It wonÔÇÖt be easy for Sony to return to their glory days after ten years of negative trends.
¿Tiene razón Hiroko Tabuci en su artículo del WSJ sobre los ingenieros de Sony tienen demasiado poder y control sobre las líneas de producción de Sony? Sí, tiene razón, pero sus ejecutivos deberían cargar con más responsabilidad por las acciones de la compañía que el resto. Cuando Howard Stringer estaba en la oficina, todo lo que hizo fue echarle la culpa a los terremotos y a la caída del yen respecto al dolar y al euro, en lugar de admitir que Sony lanzó productos que no fueron exitosos. El hecho es que los ejecutivos de Sony han hecho un montón de excusas, se han comunicado de manera pobre con sus ingenieros y esto causa desorganización y confusión en la compañía. Un gran ejemplo fue cuando Lulzsec "hackeó" la PlayStation Network. Sony estaba más preocupada por contratar abogados y conseguir que su aseguradora pagara los daños que en conseguir que sus ingenieros arreglaran el problema de manera eficiente y suave.
Porque hay falta de comunicación entre las ramas de Sony. La línea de productos de Sony no tiene identidad real ahora mismo. Cada división y rama está hecha de gente que hacen sus cosas, y no se preocupan de lo que hace el resto de Sony. Esa es la razón por la que lo único que se le ocurre a un consumidor sobre los productos de Sony es, "Oh sí. Esa es la compañía que hace cosas que no puedo permitirme a menos que tenga varios trabajos. Ponen las consolas de lazamiento a 600 dólares y los televisores de 4k a 40.000. Sony está atascada. Todos esperan una calidad espectacular y grandes progresos de los productos de Sony, pero la mayoría de la gente no tiene dinero para comprarlos debido a razones económicas. Si Sony cambiase su estrategia y empezara a hacer productos baratos, iría en contra de todo lo que Sony representa.
Sony es un ejemplo de compañía que se ha vuelto demasiado grande y ha perdido de vista sus principales prioridades. Es también una compañía que piensa que puede permitirse muchos fallos mientras tenga unos pocos éxitos por el camino. ¿Pero a qué coste? ¿A qué coste puedes seguir lanzando productos que no son rentables hasta el tercer o cuarto año tras su lanzamiento? ¿A qué coste pueden seguir lanzando formatos propietarios fallidos como el UMD, o periféricos fallidos como el PlayStation Move?
Sony saca productos brillantes de vez en cuando. Soy un gran fan de su marca PlayStation. Pero Sony no es la Sony de los noventa. Sony no es la Apple de hoy. Sony no es la Samsung de hoy. Sony no es la Microsoft de hoy.
No será fácil para Sony el volver a sus días de gloria después de diez años de tendencias negativas.