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Versión completa: Chris Avellone "muy tentado" de hacer un kickstarter para Planescape: Torment
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Cita:eurogamer[/url]"] "Yes! Very tempted," he said of a Planescape: Torment Kickstarter.

"... To be honest, I don't know if I'd want to do it as a Planescape game - a better approach would be to ignore the D&D mechanics and respect what Planescape was trying to do and what the game did, and see if you can do what Fallout did when it became the spiritual successor to Wasteland.

"If you made a game using some of the concepts of Planescape - the metaphysical ideas and the plane travel - without using the D&D mechanics, you could actually come up with a much better game. With Torment, I'd argue that the D&D base actually, in places, got in the way of the experience. It was a lot harder to make a game with those ideas in it with D&D mechanics, so much that we had to break a lot of them. We had to ignore certain spells, change up the class mechanic so that you can switch at any time you like by remembering abilities.

"That was stuff that D&D didn't allow for," he added, "it was too restraining in some respects. If we did do a spiritual successor, then I don't know if we'd use the Planescape licence or attach the mechanics, perhaps something that has a different feel to Torment."

"¡Sí!, muy tentado," dijo de un Kickstarter de Planescape: Torment.

"Si hiciera un juego usando algunos de los conceptos de Planescape - las ideas metafísicas y el viaje entre planos - sin usar las mecánicas de D&D, podría salir un juego mucho mejor. Con Torment, diría que la base de D&D realmente, en algunos sitios, se interponía en el camino de la experiencia. Fue mucho más difícil hacer un juego con esas ideas y las mecánicas de D&D, tanto que tuvimos que romper muchas de ellas. Tuvimos que ignorar ciertos hechizos, cambiar algunas mecánicas de clase de manera que puedas vovler en cualquier momento y recurdes esas habilidades.

Corona Radiata

es que cuando juegas al planescape en lo último que piensas es en las reglas de D&D, no me extraña que fueran una molestia para su desarrollo
Lo que yo siempre he pensado, un sucesor espiritual sería lo ideal sin ninguna duda, vamos, además de que si lo hicieran de PS buena parte de la pasta se iría en pagar la licencia a Wizards of the Coast...

Ojalá y hagan de una vez el Kickstarter, que tengo ganas de darles mi dinero roto2: